Innehåll


RSS 2.0

Projekt målning..

Målningsprojektet fortskrider, igår skrapade och tvättade jag det som jag kallar "planket" i trädgården. Planket går mellan huset och garaget. Sidan mot vägen målade jag förra året så jag slipper åtminstone den sidan i år. Dammen som är framför "planket" är dock inte iordningställd ännu måste fixa en slangbit som gick sönder i höstas när jag tog upp pumpen inför vintern. Har blåst och varit ruskigt kallt ute idag det känns verkligen inte som det är mitten på maj.

Har kommit på en "två-handsfattning" när jag målar den funkar faktiskt riktigt bra och skonar hand och handleder. Jag har en tendens att vilja göra för mycket, idag var jag väldigt sugen på att även göra klart tvättningen på garageväggen mot trädgården men jag hindrade mig själv och sa att jag fick vara nöjd med att "planket" blev klart. Tvingar mig själv att dela upp arbetet så mycket som möjligt för jag vet att jag annars får vansinnig värk på kväll/natt och dagen efter. Så faktiskt, jag känner mig idag riktigt nöjd med mina egna förhandlingar angående arbetstakten.

Här är en bild på "planket" från vägen sett just nu ser det så tomt och tråkigt ut ser fram emot när alla växter kommer upp och fontänen är igång. Samt en bild på den färdigmålade balkongen fast utan balkonglådorna de har inte kommit upp än:






Jag tog en bild efter att jag skrapat och tvättat andra sidan på "planket" men tyvärr gick det inte se något på den så ni får hålla till godo med en bild när det är färdigmålat.




och här en bild på planket och balkongen från trädgården sett:






I morgon ska jag fortsätta med att tvätta garage-sidan mot trädgården, här ser man klart och tydligt hur bedrövlig fasaden ser ut:





Sedan ska jag ta ner blomlådorna runt burspråket och tvätta/måla där också:







Japp, det är väl så de närmaste dagarna ser ut. Får återkomma med lite roligare bilder när målningen är klar samt lådor och rabatter är fyllda med blommor. Just nu ser allt bara bedrövligt tråkigt ut.

Det blev i alla fall lite dokumentation av målningsprojektet för den som är intresserad.


Kommentarer
Postat av: Tessa

Vad duktig du är både som tvättar och målar och framförallt inser när du ska sluta för att orka en dag till :-D (det är inte det enklaste)

2010-05-10 @ 21:02:10
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback