Innehåll


RSS 2.0

Idag är det JAG!

Luftat "finbilen" på en Merca-träff, åkt otroligt fina vägar runt Lerdala och Hornborgasjön, strålande solsken och god mat på Knista Herrgård. Vid hemkomsten hade jag fått finfrämmat av bästa "Lovisen" som hade bestämt att det stog grillat på schemat och det är perfekt grillväder så det känns som ett mycket bra förslag.

Känns lite som en seger att jag inte har målat på nästan en hel vecka och bara gjort det nödvändigaste här hemma. Med det nödvändigaste menar jag, tagit hand om disk, kört någon maskin tvätt och dragit några snabba varv med dammsugaren, ingen noggrannare städning. Finns massor att göra med målning, städning plus annat men jag har faktiskt inte brytt mig denna vecka, det kändes till och med helt okey att inte vara hemma idag.  Har helt enkelt inte orkat det har varit för mycket saker som ska fixas både inne och ute, jag kände att jag var tvungen att "stänga" av och bara vara. Det här är inte likt mig, jag kör till sista droppen - det som ska göras det ska göras, punkt!

Sugen på en golfsväng nu, får se när det finns lämplig tid på banan för "premiären". Har bestämt mig för att om kroppen klarar och är okey och jag är sugen att åka upp och gå några hål så kommer jag göra det OAVSETT vad som behöver göras här hemma. Tycker att jag är värd det, får ju ont av allt jag gör (och även om jag inget gör) så varför inte få ont av något som är roligt - bättre inte orka med allt här hemma och få må bra några hål på golfbanan än tvärt om .. tänker inte ha ett smack dåligt samvete för de gånger jag åker upp till banan.

Jag klarar inte lika mycket som en helt frisk person och jag vet inte från dag till dag hur jag mår eller hur natten kommer vara så varför ska jag pressa mig till att klara allt..? Huset har jag hela sommaren på mig att måla, tvätt och städning är det aldrig något slut på det går "bara runt". Sönerna har en helt annan åsikt än vad jag har om hur ofta och när man ska städa och tvätta så jag vet att jag det inte kommer kännas helt okey här hemma men just nu orkar jag inte - jag måste få luft!

Har badat och nattat Lovis nu ska jag göra iordning en riktigt god drink till mig sedan ska jag lägga en extra skiva haloumiost på grillen och bara njuuta! 




Jag och "finbilen" precis hemkomna från Mercedes-träff
Klicka på bilden för förstoring


Kommentarer
Postat av: Magda

Wow, du ser fantastiskt ut!

2010-05-22 @ 20:30:11
Postat av: Bloggaren

Tack Magdalena! (rodnar)

2010-05-22 @ 22:06:49
URL: http://mittilivets.blogg.se/
Postat av: Tessa

Både du och bilen är jättefina :) men du vad du har varit duktig som inte gjort alla måsten utan ägnat dig åt sådant du tycker om. Jasså, Lovis var sugen på grillat? ja då måste ju mormor ställa upp på det ;-)

2010-05-22 @ 22:30:02
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Bloggaren

Tessa - Tack! känns som alla måsten är lite övermäktiga nu.. Men inte när det gäller lovisen den lilla godisbiten kommer linda mig många varv var så säker :D

2010-05-22 @ 22:47:55
URL: http://mittilivets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback