Innehåll


RSS 2.0

Långsam i starten...


Långsam i starten, svårt att bestämma mig, det är sådan jag är trots en inre hets som hela tiden vill att allt ska gå fort. Livet har dock lärt mig att tålamod och noggrannhet vinner i längden. Det är ganska typiskt mig att börja blogga nu, när alla andra börjar tröttna på bloggar.. likadant med mode om jag någonsin kommer ta på mig ett par haremsbyxor så lär det ta ett par år till när andra slänger sina och affärerna slutar sälja, då har jag sett så mycket av dem att jag börjar tycka det är snyggt - liksom lite försent - och kan då inte förstå att det ska vara så svårt att få tag på just dessa plagg som jag sett så många gå runt i.

Funderat på varför man ska blogga, varför "hänga ut sig själv" ... konstigt, bloggandet har tagit över dagboken fast en blogg är precis tvärt om. I dagboken skriver man vad som hänt under dagen, funderingar, tankar, hemligheter, drömmar o s v precis som bloggen började, om någon läste i någon annans dagbok så blev det ett "herrans" liv - det är ju en "döds-synd" till skillnad från bloggen där det i stället uppmuntras och är något man verkar vilja bli uppmärksammad för.

- Ska du skriva en blogg, du kan väl inte skriva?

- Njae.. det kanske jag inte kan, måste man kunna det?

- Ja, det är klart, annars vill ju ingen läsa!

- Nehe.. men måste nån läsa då?

- Om ingen läser är det väl ingen idé att skriva nåt?

- Kan jag inte skriva bara för att jag vill skriva, liksom bara för mig?

- Jo..det kanske man kan.. men vad ska du skriva om då?

- Ingen aning...

- Men herregud människa du måste väl veta vad du ska skriva om??

- Måste man veta det?

- Ja det fattar du väl, du måste ju ha nå´t tema, en röd tråd.

- Jaha, så jag kan inte bara skriva vad jag känner för stunden.

- Jovisst men det kan ju bli hur rörigt som helst, ingen som fattar nå´t av det du skriver.

-
Nej men det spelar ju ingen roll, jag skriver ju bara för att jag har lusta att skriva...

- Ja, just det (suck), skriv på du bara, printa ner det din stackars hjärncell spottar ut för tillfället... det blir nog bra. (Gör som du vill - jag kommer i alla fall inte att läsa... har viktigare saker för mig...)

-
Ok, tack för hjälpen nu känner jag mig peppad att dra igång! Ska överlägga lite med min hjärncell sen ska vi knappa tangentbord så fingrarna blöder. Kul - att man får skriva som man vill och att man kan välja om man vill läsa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback