Innehåll


RSS 2.0

Bloggen och utbildningen "livet"

Nu har jag snart bloggat i två veckor och man kan redan nu se en väldig blandning på mina inlägg. Bloggen är inte genomtänkt den blir vad den blir och jag är faktiskt riktigt nyfiken själv på vad den kan komma att innehålla och vart den kommer att ta mig. Börjar förstå att det kommer bli många olika kategorier allt eftersom bloggen rullar på, spännande, ska försöka att inte begränsa mig utan låta bloggen ha fritt spelrum.

Tänk om jag skriver något dumt och korkat då? Ja, det lär jag ju göra såklart och då tänkte jag väl dumt och korkat den dagen.. gör inte alla det ibland?

Kommer jag stå för mina ord då? Nej, det hoppas jag vekligen inte att jag behöver göra, det jag tycker och tänker en dag kan mycket väl förändras och jag försöker så mycket jag kan vara beredd att ändra mina åsikter tyckande och tänkande om jag får nya infallsvinklar.

Under utbildningen "livet" hoppas jag på utveckling i form av förståelse och kunskap inom många områden. Utbildarna är barn, föräldrar, vänner, natur, djur, upplevelser och allt jag överhuvud taget tar mig för.. varje steg jag tar om jag så är ett eller 91 år så är det en utbildning, en utbildning i att leva.

Vad ska jag ha denna utbildning till? Vad ska jag ha "livet" till? Den frågan kanske jag kommer tillbaka till någon gång i mitt bloggande - vem vet. Har du funderat på vad du ska ha utbildningen livet till?


Graphic art Watching the Sun by Jean Zapata

"WATCHING THE SUN"

"I was filled with silence and solidarity and complicit smile and then convince him to let it come all poets, all friends, all poetry, all the suns and the tears in our eyes, men and women cut by emotions sharp lines ... and I still looking for the essence of things."

(Jean Zapata)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback