Innehåll


RSS 2.0

Bröllopskonsert

Tittat på bröllopskonserten med ett gott glas vin i handen... eller två.. tre.. ja, gott var det iallafall och blödig som jag är så trillade tårarna när barnen gick fram till vårt vackra kronprinspar tog dem i handen och sjöng. Fast egentligen tycker jag att det kunde varit lite mer fart i konserten - lite för mycket klassiska ballader och operett hade önskat att det skulle "sticka ut" lite mer. Varför väljer man en klassisk operettlåt som man hört tusen millioner gånger - visst de är jättevackra men ändå.. Tack Malena Ehrman för att du gjorde något annat och Salem al Fakir - lika bra som alltid! Sarah Dawn Finer och Lisa Nilsson sjunger var sin ballad för att sedan gå in och sjunga tillsammans - jättefint - men hade det inte räckt med antingen tillsammans eller var sin.. varför det? Jo då hade Roxette kunnat få göra ytterligare ett nummer - de var de enda som lyckades få hela publiken att ställa sig upp... och Peter Jöback... vad han sjöng har jag glömt - han är ju så snygg så det spelar ingen roll (smile).

Äh.. vad är det här för gnäll!! Det var ju urgulligt, jättetjusigt och hur fint som helst varför ska det alltid klagas... Hm.. vet inte.. men jag var så laddad och hade hoppats på några överraskningar.. men det kom aldrig - allt var så korrekt .. men å andra sidan... med hela politikerkåren representerad vad kan man förvänta sig - hade nog varit mer uppsluppet om det bara varit kungligheter.. och de själva fått bestämma "menyn".

Det bästa av allt när det gäller såna här tillställningar är tycker jag att få titta på alla vackra klänningar och håruppsättningar. Kronprinsessan Victoria var ju helt underbart vacker, jag var helt förtrollad av hennes klänning... däremot "mamma drottningens" klänning föll mig inte i smaken. En stor konstig "knut" eller nåt på sidan av midjan och en sned (svårt se om den skulle vara sned eller om den drog sig när hon gick) "rosettrad" eller vad det nu var i bak.. sen satt den inte snyggt, såg för stor ut. 

...men vad vet jag.. har druckit alldeles för mycket vin för att göra en vettig bedömning... känner jag. Hade funderingar på att titta på englandsmatchen i fotboll - tur i alla fall att jag inte gjorde det, 0-0, ... nästan värre än Silvias klänning..  

Ser fram emot morgondagen och en alldeles underbart vacker brud.. åh vad det ska bli spännande att få se brudklänningen och alla brudnäbbarna. 

- Lova mig att aldrig mer blogga när du druckit - du tål ju ingenting - det är skämmigt!
- Jaha.. är det så.. hm.. vet inte om jag kan lova.... får se i morgon..

Nu är det dags att krypa till kojs - ska ju på bröllop i morgon :)




Kommentarer
Postat av: Tessa

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om bröllopet och allt ståhej omkring det, jag kommer givetvis att sitta i Tv soffan och kolla på det, jag minns faktiskt då kungen och Silvia gifte sig. Men jag tycker det mesta är uppstyltat och då Daniel berättade om hur han friat så kallar han Viktoria för Kron prinsessan och jag trodde väl att detta skulle bli lite mer "folkligt" då det blev en man av folket som Viktoria valde av kärlek. MEN som sagt, jag kommer att titta på det och tom äta choklad eftersom vi köpt en bröllops chokladask :-D

2010-06-19 @ 01:57:59
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback