Innehåll


RSS 2.0

Ett vanligt läkarbesök..

Var idag på hudmottagningen för att diskutera mediciner och visa en fläck jag har på magen. Den kvinnliga läkaren tittade på fläcken drog med en tejpbit och tittade på en annan fläck med lupp och sa "den här ser inte bra ut den vill jag ta bort". Innan jag visste ordet av låg jag på en brits i ett annat rum med nytvättad mage och gröna dukar, bedövning, skalpell, stygn....  

"Den stora fläcken är en sjukdom i bindväven, helt ofarlig men smörja med mjukgörande kräm, jag skriver recept på epipen, kollar upp övrig samt eventuell ny medicinering och så hör jag av mig med svaret" säger hon och  samtidigt som hon vänder sig om och går fortsätter hon "du får ha en trevlig sommar".

Svaret? Ahh, det där märket dom tog bort... tänker jag för mig själv när jag sitter i bilen på väg hem..  och fattar inte riktigt att jag varit på läkarbesök men hoppas läkaren har koll.. för själv vet jag egentligen inte riktigt vad hon sa.. förutom att hon skulle höra av sig...




Kommentarer
Postat av: Tessa

Jag känner igen det där.. Baske mej ska man inte ha med sig någon som stöd då man går till läkaren så att man kommer i håg vad som sagts eller inte sagts. Men ring dit och prata med dem, så brukar jag göra..

2010-06-17 @ 22:14:34
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback