Innehåll


RSS 2.0

Sommarsäng

Har suttit en stund på balkongen med tända ljus, bra musik, ett glas rödvin och min bok. Väldigt skönt där ute nu och musiken var bra - började med lite skön 60-talsmusik och avslutade med Vivaldi. Det röda vinet var riktigt gott och boken är som jag nämnt tidigare en i raden av mitt "projekt" läsa litteratur-nobelpristagare, ska ge en recension när jag är klar.

I morgon ska jag göra i ordning en säng på balkongen så det går att sova där ute. Har haft en säng där ett par år men den har förpassats till gästrummet därför måste jag ställa dit en ny, är helt underbart sova där varma sommarnätter. I äldsta sonens rum finns två sängar så  den ena åker upp på balkongen i morgon så snart någon av "bärhjälparna" har vaknat.

Har idag också lyckats fixa en sängram till sängarna i gästrummet så nu kan Lovis och hennes lilla familj (min dotter & svärson) sova riktigt skönt när de kommer på besök. Lovis lilla säng syns i förgrunden, den hade min pappa som liten och "gammelmorfar" är sååå stolt. Hade tanken att måla säng och sängbord vita men tappade inspiration så jag bestämde mig för att ställa in det som det var. Saknas bara lampor och något på väggarna så är gästrummet ganska okey. 

Ser fram emot att fortsätta fixa på balkongen i morgon och längtar väldigt mycket efter lilla söta Lovisen som är på semester hos hennes pappas släktingar i Norrland och äntligen får hon träffa sin farmor för första gången. Jag är väldigt glad att jag haft henne så nära och kunnat få ha henne så mycket hos mig det måste vara jobbigt för farmor att vara så långt ifrån.

Nej, nu är det "natten" - dags att försöka slumra en stund.

Tack för idag!






Jag, uppkrupen i fåtöljen på balkongen med
en bok och ett glas vin.




Gästrummet med nya sängen


Kommentarer
Postat av: Magda

Ser mysigt ut!! Greklandskänsla?

2010-06-29 @ 18:28:09
URL: http://magdasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback