Innehåll


RSS 2.0

Saknad - Hjärter Kung

♥ ♥ ♥

Det finns bara 51 kort i min kortlek, hjärter kung saknas. Försöker trixa för att kunna spela ändå men det blir inte rätt, hur jag än gör så är det en som fattas. Tänk att ett enda kort kan göra så mycket och jag kan inte ta en från en annan lek - det blir ju inte samma. Försöker lära mig spela utan kungen, egna spel, men det går aldrig lika bra som när kungen var med. Vill inte ha någon ny kung trivdes så bra med den gamla och den passade så bra ihop med hjärter dam - det var en vacker kortlek. Den är 28 år och visst kortlekar blir slitna och nötta men det är då de är som bäst om bara alla korten finns kvar. Skulle önska att hjärter kung hittade tillbaka till sin kortlek igen så att den blev hel och kunde lära oss nya spel - då skulle jag vara rädd om den och vårda den ömt så att inget kort någonsin skulle komma att fattas igen.

Ni tycker säkert jag är tramsig, det finns väl massa andra kungar som skulle passa in. Det är möjligt, men just den här kungen var väldigt speciell för mig, jag saknar honom mycket och hjärter dam är väldigt kräsen. Många vill men endast en kan bli kung!


♥ ♥ ♥


Kommentarer
Postat av: Tessa

Bra beskrivet om en tråkig förlust av en kung av högsta rang. Jag kan faktiskt LOVA att OM inte kungen hittar tillbaka till sin kortlek så KAN man lära sig att vissa spel går att spela utan kungen. Man får ta knektar och övriga kort i leken till hjälp,någon gång i bland tom en joker... Men det är lite svårare att få till en bra och snygg blandning på en gång.

2010-06-26 @ 01:01:43
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Anonym

En gammal kortlek. Det handlar bara om vana och rädsla för att pröva andra lekar. Inget annat. Vi är alla inbillskt låsta till vår egen lek på grund av rädsla och feghet.

2010-06-27 @ 01:04:18
Postat av: Bloggaren

Erkänner - jag är både rädd, feg, ledsen, arg, besviken men känner stor kärlek och saknad av någon som alltid funnits för mig i hela mitt vuxna liv.

2010-06-27 @ 13:08:14
URL: http://mittilivets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback