Innehåll


RSS 2.0

Om jag vore en giraff...


- - - Om jag vore en giraff - - -

Skulle jag nå dit ingen annan når,
och bara äta blad från akaciaträden.
Ingen oro skulle nå upp till mig
 jag skulle ta dagen som den kommer.

Faran skulle jag se före alla andra
så jag i god tid kan gå i stilla passgång
med mitt älskade barn till säker plats.
Jag skulle titta på världen uppifrån
fälla ner mina långa ögonfransar
och med en suck undra vad som pågår.

Mitt hjärta skulle ingen kunna ta
det väger alldeles för mycket.
Man skulle betrakta min skönhet
och låta mig leva i trygghet.

Om jag vore en giraff skulle jag vara död,
annars vore jag nu den äldsta giraff
som världen skådat.




Så underbart fina!


Kommentarer
Postat av: Tessa

Det där med att du skulle vara vackrare som giraff köper jag inte, giraffer ser väldigt komiska ut tycker jag :-D du däremot är en vacker kvinna på både in och utsidan och även fast man vill skydda sitt hjärta för att det ska bli taget så är det väl inte vikten av hjärtat det beror på? I så fall skulle man ju bara älska MER just på grund av att man har ett större hjärta med allt vad det innebär, både glädje och sorg som kärleken ger och tar. Annars var det fint skrivet om en giraff :-D

2010-06-10 @ 22:00:46
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback