Innehåll


RSS 2.0

Viljan att göra...

Har sådan stark drivkraft att göra saker men kroppen tycker inte alltid det samma som jag. Igår efter att jag var färdig med mitt projekt för dagen kunde jag nätt och jämt sätta ned fötterna på golvet och har fruktansvärd värk från svanken och ned i ben och fötter. Det här gör mig så frustrerad! Jag tycker inte jag gjort för mycket, jag har målat lite, tagit paus, målat igen, suttit en stund och så vidare, det är låångt ifrån något som i tid liknar vanlig arbetsdag och jag har väldigt svårt acceptera att jag inte kan "köra på" i hundra.

Har nu domningar i ben och armar och fötterna ömmar för varje steg men jag vägrar just nu känna efter.. kalla mig dum i huvudet men för tillfället är värken värd det jag gör. Ska iväg och handla lite korgar att ha i skåpen och rullgardiner idag men trots det försöka gå så lite som möjligt.

Får blickar som säger... varför gör du det där när du får ont.. ja okey jag håller med om att jag kunde gjort lite mindre per dag - det är mitt problem, när jag gör något jag tycker är roligt "stänger jag av" när jag håller på och sedan får jag igen efteråt... men ibland är det värt det.

Vet att det är svårt förstå att jag håller på när man ser att jag har ont, försöker att inte visa smärtan men man ser ändå och suckar.

När det är klart har det varit värt det!


Kommentarer
Postat av: Magda

Kolla den här sidan också: www.broarne.se. Massor med fina saker till husvagnen - eller i alla fall inspiration! Är själv sugen på lite nya husgeråd från Rice... Nätshopping är så bra för det kan man göra från soffan - vila + nytta + nöje = jättebra!Kram på dig!

2010-07-16 @ 12:08:34
Postat av: Tessa

Jag förstår vad du menar med det där att inte känna efter.. i bland vill man inte det helt enkelt. Bra att du har insikt om detta och bra att du tar det lite lugnare i dag.

2010-07-16 @ 14:07:13
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Bloggaren

Oj, Magda - vilken sida, mycket fina saker! Problemet bara just nu är att jag vill få den klar till veckan då hinner jag inte beställa saker. Radion du visade var urhäftig men jag vill nog ha lite mer än radio så jag har bestämt att jag kopplar in min mp3 till sittande högtalare då får jag både radio och egen musik.

Tessa - vet inte hur mycket insikt jag har men som du säger - jag vill inte begränsa mig på grund av smärta.. svårt!

2010-07-17 @ 12:33:55
URL: http://mittilivets.blogg.se/
Postat av: Tessa

Duuu det där med insikt lät ju bra då jag skrev det... själv har jag nada, då jag bestämt mig så är det bara så. MEN jag vill i allafall förmdedla en god tanke ASG

Jag förstår dig hur väl som helst att du vill ha din husvagn fixad i dag- helst i går. Jag är tyvärr likadan MEN jag kan ge goda råd eftersom jag själt är sådan att den är fin redan som den är och du har gjort ett MEGA jobb, mer än vad de flesta skulle göra så gör små grejjerna nu och sedan bara NJUUUUT :-D

2010-07-18 @ 03:06:58
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback