Innehåll


RSS 2.0

Vad har hänt med husvagnsprojektet?

Jo, det har hänt en del sedan jag för en vecka sedan blev husvagnsägare. Var idag så gott som klar... trodde jag men när jag bäddar i "sovalkoven" känner jag att det är fuktigt på golvet under sängen och konstaterar att det läcker från avloppet - suck, dubbel och trippelsuck.

Annars har allt gått bra trots att jag mätte fel på mattan och fick improvisera med annan matta vid ingången, på toa och under sängen. Bytt vattenpumpar, installerat laddare till batteriet och gått igenom övrig el så de bitarna känns i alla fall ok.



Utsidan målad i samma blå som taket på Mercan, ser lite flammigt
eftersom färgen inte torkat riktigt ännu. Det vita på vagnen är ej heller
färdigtvättat.









Svårt få bra bild på mattan men den blev väldigt snygg.
Här är list och matta borttagen under sängen på grund
av läckaget.



Här ser man hur jag gjorde vid ingången där jag lade en annan matta och
silverfärgad list.




Ytterligare bild på golvet.



Garderoben målad invändigt.
Korgar och hängare
för kläder.



Bild från toan.



Ytterligare bild från toan.




Svårt få bra bilder på toan.



Sittgruppen, har valt inte ha några gardiner utan bara satt upp rullgardiner,
kanske kompletterar med gardiner senare.



Köksdelen



Bild mot sovalkoven.



Sovalkov och lilla köksdelen.



Detalj i sovalkoven



Sovalkov från annan vinkel.


Får se i morgon om det går göra något åt läckan. På torsdag åker jag iväg oavsett... får helt enkelt låta bli att använda avloppet. Övrigt småplock... lister och lite annan får vänta tills nästa vecka.

Är inte helt nöjd!


Kommentarer
Postat av: Magda

Jättesnyggt!! Så himla piffigt med detaljer som matchande porslin! Denna renovering platsar i en inredningstidning! Hoppas du får en fin tripp i ditt nya mobila hem.

2010-07-21 @ 10:35:34
URL: http://magdasblogg.blogg.se/
Postat av: Tessa

Jag håller med Magda om att detta borde vara med i ett reportage om hur man kan fixa till en husvagn :) JÄTTEFINT OCH SUPERJOBB :-D

2010-07-21 @ 11:30:08
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: sofie

oj så snygg vagn. vars e tapeten i från?

mvh sofie

2010-08-17 @ 17:44:26
URL: http://softsofie.blogspot.com
Postat av: Bloggaren

Hej Sofie! Kommer inte ihåg nu vad tapeten heter men ska kolla så återkommer jag med namnet :) Kul att du tycker husvagnen är fin :))

2010-08-17 @ 18:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback