Innehåll


RSS 2.0

Sommardag

Idag har det verkligen varit en riktig sommardag med allt som tillhör, massor av värme, bad, åska och en god sommardrink. Var på förmiddagen en sväng hos min syster som hade besök av sin svåger/svägerska och deras barn, två underbara små flickor som aldrig fick nog av poolen. Väl hemma var det bara att ta tag i middagen, fick bli lövbiff med potatiskroketter och bernaisesås - till sönernas glädje.. och det fanns inte en grönsak så långt ögat nådde .. suck.. men jag tog mina ordinarie två råa morötter i alla fall.

Mellan dopp i  "fulpoolen" som jag kallar den så har kanonbra fotboll stått på schemat, började med Tyskland - Brasilien där Tyskland helt och hållet körde över Brasilien - ruskigt bra fotboll. Därefter Spanien - Portugal och Spanen vann - helt rätt enligt mig - de spelade mycket bra och var värda segern. Ser fram emot semifinalerna.

Sitter nu här med en ruskigt god drink - lika delar rom/gin/äppellikör och fyllt upp med is och Schweppes - riktigt fräsch denna varma sommarkväll.

Igår var min brors son (Nimbus) och en kompis (Elsa-Nova) här och badade i "fulpoolen", ja den är riktigt ful - en sån där ställning ovan mark - men åh vad den varit skön idag! Barnen får inte bada ensamma eller utan flytvästar, det är precis att de bottnar och det roligaste var att åka båt på badmadrasserna.

Ja just det jag har satt upp en gunga åt bästa "Lovisen" också ... de (svärson, dotter och barnbarn) kommer hem i veckan efter att varit på semester uppe i Norrland så jag har väl vad man kan kalla "Lovisabstintens"  förhoppningsvis dyker de upp på måndag :)

Nu ska jag ta min underbara drink och gå ut och njuta av den, sommarkvällen och lite god musik på balkongen.

GodKväll!




Nimbus och Elsa-Nova


Kommentarer
Postat av: Tessa

Vilken underbar dag du har haft och de där fulpoolarna är ju hur bra som helst, jag ÖNSKAR att jag hade någonstans där jag kunde ha en... Förstår din Lovis abstinens :-D

2010-07-04 @ 01:16:40
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback