Innehåll


RSS 2.0

Projektuppdatering

Har hänt lite grann idag också i mitt husvagnsprojekt. Målningen invändigt är klar .. tror jag.. jag hittar nya ställen att måla hela tiden men i alla fall i det stora hela är målningen klar. Tapetseringen är också klar så man kan  ana hur resultatet kommer att bli. I morgon ska jag fixa inredning till skåpen och toan, rullgardiner lite kuddar och bäddutrustning samt hämta mattan.

Det som sedan återstår är att gå igenom elen, byta båda vattenpumparna, rengöring kylskåp, fixa nya takventiler, lägga in mattan (även över spis/vask) och målning utvändigt.. och ev. kolla radio/stereo, tv skippar jag nog i vagnen.. nyheterna kan jag lyssna på i radion. Inredningsdetaljer till skåpen (hyllor/korgar) och toan, rullgardiner ska upp, bädden göras klar och kuddar läggas på plats. Dynorna var precis nyklädda med nytt tyg så jag har bestämt mig för att det får vara kvar, lite tråkig beige/brun färg men den passar hyfsat bra - dock tycker jag inte om kvaliten på tyget... något stretchigt, gabardinliknande ... hu får rysningar men jag hinner/orkar nog inte sy om dem nu. Ska se om jag kan hitta några snygga filtar så länge. Dyker troligen upp fler saker, men det är vad jag kommer på nu.

... och sist men inte minst lite obligatorisk bilddokumentation.




Skåpsluckorna på plats och skåpen färdigmålade invändigt.




Skåpsluckorna stängda.




Garderobsdörr och skåpsluckor på plats, nederdelen på "britsarna" är också
 färdigmålade - i brunt man börjar kunna ana ett resultat.


Kommentarer
Postat av: Tessa

Jisses vad du ligger i... du kommer nog få många härliga stunder med din fina husvagn :-D tänk dig vilken frihet att bara kunna åka i väg och ändå bo för dig själv :)

2010-07-15 @ 22:19:06
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Maria

Vad duktig och kreativ du är! Känner lite hur musten går ur mig bara jag läser om vad du gör... Hoppas du får en jätteskön sommar i din vagn!

Och du, den blir skitsnygg!!!

2010-07-16 @ 07:31:00
Postat av: Magda

2010-07-16 @ 11:43:31
URL: http://ma
Postat av: Magda

Oj, råkade trycka på fel knapp i förra inlägget...

Vad sägs om den här radion? Ganska dyr men fräck och passar i den moderna retro-stilen!

http://www.houseofhedda.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=168&artnr=RobRadioPastellGron&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std



2010-07-16 @ 11:46:43
URL: http://magdasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback