Innehåll


RSS 2.0

Projekt "husvagn" fortskrider..

Har nu hållt på med mitt husvagnsprojekt i två dagar har spacklat, slipat, maskerat, målat och börjat tapetsera.  Väggar och tak är så gott som klara, vissa ställen har målats två gånger andra behövde till och med tre dragningar för att få bort den förut "grisrosa" hemska färgen. De som målat den skulle förmodligen kalla den beige men i mina ögon är den grisfärgad - men nu är det vitt, vitt och åter vitt :) Har idag bestämt mig för att behålla de bruna väggarna och det orangea (stavas det så??) handfatet på toan, ska endast måla lite vitt på någon kant som är lite skavd.

Maskeringstejp är ju ett ämne för sig, antingen sitter den för hårt eller också inte alls är min erfarenhet. Nu använde jag en tejp med texten "profsens val" - borde ju vara den bästa ... men färgen har krypit under tejpen - hade kunnat strunta i att maskera med den det hade blivit minst lika bra. Däremot tejpen jag köpt på biltema typ tio rullar för trettio kronor funkade alldeles utmärkt.

Sen fattar jag inte hur folk är funtade när man kan sätta upp till exempel en dörr och använda tre olika sorters skruvar och till på köpet ofta spårskruv... tröttsamt. Jag sätter i alla fall tillbaka grejerna med samma sorts skruv och använder inget annat än kryss på skruven!

Är inte helt klar med målningen håller på inuti skåpen där det också blir vitt sedan ska jag måla nederdelen på "sofforna" som blir brun. Har även fixat blå färg till utsidan idag - samma som Merca-taket.

Vad har jag gjort mer... jo fixat hårtoning, ska tas i så snart målningen är klar för just nu är jag lite mer "grå" än vanligt.. hmm är ju vida känd för att ha färg överallt när jag målar :))

Tvätt, städning och matlagning existerar inte i min värld just nu .. fokus är att få vagnen klar :))

Här några bilder på de senaste dagarnas arbete:



Väggar vitmålade och påbörjat målning inuti skåpen.




Målade väggar vid stora sittgruppen och här ska det bruna runt
luckorna behållas. Luckorna ska tapetseras.




Dörren till garderoben tapeserad med tapeten som även kommer
att pryda luckorna.




Här en bild på golvet som troligen kommer i morgon.
Ska även sitt över diskbänken.


I morgon fortsätter arbetet så nu är det dags att försöka sova en stund.

God Natt!


Kommentarer
Postat av: Magda

Snyggt! Gillar verkligen tapeten.

2010-07-14 @ 23:45:55
URL: http://magdasblogg.blogg.se/
Postat av: Tessa

Den där husvagnen kommer att vara snyggare än alla andra då den är klar :)

2010-07-15 @ 18:50:37
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback