Innehåll


RSS 2.0

Nostalgisemester

Sitter på Skrea camping i Falkenberg – ja, jag kom iväg! Läckan på avloppet var som jag hoppades endast T-kopplingen där en av slangarna lossnat och det är nu åtgärdat med rejäla slangklämmor = kommer inte hända igen :)

Resan hit gick bra och tog cirka fyra timmar helt utan missöden och systrarna med familjer som varit här nästan en vecka stod för ”välkomstkommitén” när jag anlände vid halv tolv tiden på natten till torsdagen. Stod parkerad första natten på parkering precis vid havet då min husvagnsplats var bokad från torsdag – för övrigt den sista lediga plats som fanns.

Jo, laptopen är med men den trådlösa Internetförbindelsen som  campingen står för är fruktansvärd seg sitter nu och skriver lokalt på datorn och vet inte om jag ens kommer kunna få ut mitt inlägg. Bilder är inte att tänka på att försöka ladda upp, i och för sig glömde jag USB – snodden men det kan jag väl fixa ny om så skulle vara men det spelar nog ingen roll för det finns nog ingen chans att få upp några bilder i det här nätet. Hade inte varit helt fel nu med mobilt nät, ja då tänker såklart många – varför i hela fridens namn över huvud taget ha med datorn på semester – jo, det är avkoppling för mig att sitta en stund, skriva lite och läsa nyheterna – datorn för mig = en självklarhet.

Den plats jag fått på campingen är i helt andra ändan mot var mina systrar ligger och det hade helt klart inte varit dumt med en cykel ska inte gå in på hur det kändes i fötter och ben igår efter ett antal travande fram och tillbaka.

 

Här i mitt eget lilla hörn av campingen är det jag som står för ”nostalgi-känslan” och alla ”grannar” runt om är nog helt övertygade om  att jag är här helt ensam utan att känna någon – det är ju jag som går bort till systrarnas husvagnar så här ser ju alla mig när jag är själv. Bilen och husvagnen väcker uppmärksamhet, männen går förbi tittar på bilen men ser ju ingen ”karl” i närheten att prata ”bil” med och ”tanterna/fruarna” i sällskapet slänger stränga blickar på sina respektive om de så ens funderar på att komma fram och prata. Så de ”stackars” karlarna går raskt förbi och försöker låtsas att de inte ser varken mig, bilen eller husvagnen och vet inte vart de ska vända blicken. Mycket komiskt – känner mig redan nu efter bara knappt ett dygn inne på campingen som jag är med i en svensk långfilm av typen ”Vi hade i alla fall tur med vädret” och jag sitter här med mitt sextiotals ekipage samtida musik i högtalarna och småler för mig själv.

Konstaterar att det är generationsboende av sällan skådat slag som gäller – man trycker in ”mormorar, farmorar”, svärföräldrar, föräldrar, barn, kompisar, kompisars kompisar och ja jag vet inte  allt i sina husvagnar och tält, undrar i mitt stilla sinne hur mycket semester en vecka i den miljön gett, dock bra träning i tålamod och socialt umgänge (haha).

 

* * *

 

Har gått några timmar sedan jag skrev och efter att ha gått fram och tillbaka till stranden kände jag desperat att jag var tvungen att lösa ”promenad-problemet” på något sätt för att slippa denna vansinniga smärta i fötter, ben och höfter.  Självklart fanns cyklar att hyra i receptionen, hade funnits risk för att jag åkt och köpt en annars,  nu känns det mycket bättre – kan lättsamt förflytta mig utan problem, såå skönt!

 Känner mig ganska unik här på campingen har inte sett någon som bor ensam varken i tält eller husvagn – ja förutom den ensamme något äldre och överförfriskade mannen som ”bor” i sin Fiat årsmodell ”gammal” och skick ”sämre” på parkeringen vid stranden. På natten hängs handukar för rutorna när han vinglar in i sin ”kuppe” – var tvungen ta en bild men kan ju tyvärr inte visa nu. Lägger ut bilden den när jag kommer hem.

 Konstaterar att jag har allt man behöver ha i husvagnen - det fungerar kanonbra och när alla andra runt om börjar ett dygn innan avfärd med att plocka ner förtält, flera lager med mattor, ugnar, bord m.m. kommer jag en halvtimma innan jag åker stoppa in mitt ihopfällbara bord och två stolar i kofferten på Mercan, koppla på vagnen och åka.

Nu är det dags för lite vila och sedan ska jag cykla ner till havet och ta ett dopp det är underbart skönt i vattnet!


Kommentarer
Postat av: Tessa

2010-07-25 @ 01:58:20
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Tessa

Åh jag sitter och LER då jag läser detta inlägg, vad du har det bra just nu :)man växer hela tiden då man gör nya saker och ta åt dig då fruarna kastar elaka blickar, hade du varit en ful kvinna hade de inte brytt sig om i fall deras män vill prata "bil" :-D

2010-07-25 @ 02:00:01
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback