Innehåll


RSS 2.0

Nytt projekt...

Har funderat på om jag ska få någonting som överhuvudtaget liknar semester i år och tanken har funnits att skaffa en husvagn. Mina systrar har husvagn och de har tjatat på mig att följa med till kusten och jag har gått och tänkt lite på det sista veckorna. Det som känns jobbigt är att de alla är två, de har sina respektive och jag, trots att det är många där känner mig ensam i alla fall. Ensamheten känns när det inte finns någon "självklar" till hands med sådant som ska fixas, förberedas, ja egentligen i allt.

Tänker också att jag kanske kan åka iväg och spela golf eller fiska någon helg och dra med vagnen. Tanken har fått gro ett tag som sagt och i går gjorde jag slag i saken. En husvagn inhandlades - ja inte en sådan som systrarna har vilket är mer eller mindre rullande lyxhus med allt från dubbelsäng till ugn och dusch - nej nu talar vi om en sjuttiotalare som haft sitt glans dagar, en liten lättdragen vagn - eller objekt kanske är bättre ord. I alla fall så är den skattad och besiktigad så oavsett skick så är den helt körklar - fast nej inte i mina ögon. Just nu är det mest fokus på att renovera / inreda mitt nyförvärv så jag får den som jag vill ha och det är verkligen jätteroligt hoppas bara att det inte blir övermäktigt och jag tappar inspirationen mitt i nånstans... men nej det vill jag inte tro. Min tanke är att den ska vara hyfsat färdig till nästa vecka, endast småsaker får vara kvar att göra då, så vi får se hur det går.

Ska försöka dokumentera mitt husvagnsprojekt så vad har hänt idag. Jo, jag har tagit ur en del av inredningen, skruvat ner rullgardiner, krokar och annat som suttit på väggarna samt börjat måla vägg och tak vid "lilla gruppen" där jag tänkt göra en fast soffa / säng. Har även beställt matta till golv samt tapet - ja det blir inga stora bitar i en husvagn - en rulle tapet och 3 kvm matta så man kan lätt kosta på sig det man tycker är snyggt :)





Utsidan på "pärlan"




Stora sittgruppen




Köksdelen




Dörrar till garderob och toa-utrymme.





Lilla toa-utrymmet, dålig bild men man ser tydligt det "ljuva sjuttiotalet" i färgerna ;)




Bild tagen från stora sittgruppen mot utgången och lilla sittgruppen.
Den lilla sittgruppen har jag tagit bort och påbörjat rengöring av väggarna.




Påbörjad målning




... fortsatt målning av väggar.



I morgon ska jag fortsätta målningsarbetet och hoppas bli färdig med åtminstone alla väggarna. Tapeten är tänkt till dörrar och luckor, toa-utrymmet vet jag inte riktigt hur jag ska göra med än, ska fundera lite till. Det lilla diskbänks-skåpet och garderoben måste också fixas till invändigt så det känns rent och fräscht och utvändigt blir det efter ordentlig tvätt eventuellt målning av den blå randen som är matt och solblekt. Vid eventuell målning utvändigt kommer jag använda samma mörka blå som är på taket på Mercan, då kommer de matcha varandra och bli ett vackert ekipage - dock ej tidsmässigt lika - en sextio och en sjuttiotalare :)

Ja vi får se hur det hela fortskrider - en dag i taget och mycket kaffe!


Kommentarer
Postat av: Magda

Wow, vilket kul projekt! Haf tycker du ska behålla retrostilen på toan, men antingen byta det bruna mot vitt och behålla det oranga handfatet - eller tvärtom. Riktigt coolt retro. Lycka till och ta det lugnt så du inte förtar dig. Ska bli kul att följa!

2010-07-13 @ 09:40:29
URL: http://magdasblogg.blogg.se/
Postat av: Bloggaren

Kommer nog ta bort det bruna eftersom det är lite märken på väggarna i toan. Det är lite knixigt där inne med vinklar och en fast hylla så jag testar nog måla först, handfatet behåller jag nog - det är svårt få tag i samma mått och det är helt och fräscht. Ja - Magda - jag tar det lugnt jag lovar :)

2010-07-13 @ 10:48:46
URL: http://mittilivets.blogg.se/
Postat av: Tessa

Men Anneli vad du imponerar, snacka om projekt :)den där husvagnen kommer att bli hur snygg som helst då du är färdig med den.

Tycker du ska känna dig STOLT över att inte "behöva" ha någon utan att du klarar dig själv minsann :-D även fast man kanske VILL ha "någon" så visar du att kvinnor kan :)

2010-07-14 @ 17:52:35
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback