Innehåll


RSS 2.0

Mångkampande charmtroll!

Har varit barnvakt åt underbara, söta, härliga Lovis hela veckan. Hon är helt otroligt charmig och ger ett leende så fort man bara ger henne en blick men oj vilken energi! Hennes pappa säger bestämt att hon ska bli friidrottare och ja, det är väl möjligt men då blir det nog mångkamp för hon kan nog omöjligtvis hålla sig till en gren. Kast kan hon redan - grejerna far överallt här hemma, hopp har hon testat från sängen, sprint är inga problem - det är nätt och jämnt man hänger med henne krypande och ta sig över häckar lär hon klara galant då hon gång på gång envisas med att krypa över pallen i stället för runt - så vad månde bliva.

Hon är endast sju månader men verkar tro att hon är minst ett år, försöker ställa sig upp mot allt hon kommer åt och hon är envis som få och stark som en oxe - problemet är när hon väl lyckas resa sig vet hon inte hur hon ska sätta sig igen... som sagt hon ger sig på mer än vad hon har förstånd för det lilla livet.

Frågan är hur lång/kort kommer den lilla mångkamperskan bli.. hon är ju inte direkt någon jätte nu och mamma är endast cirka 158 cm men pappa är hela 190 cm lång....  pappan hävdar bestämt att storleken inte spelar någon roll :))

När man håller henne i famnen, vänder hon huvudet mot en och "snusar" med sin lilla näsa mot mig.. åhh, då vill man bara krama henne.

Så klart blir jag trött, är just nu väldigt, väldigt trött men det spelar ingen roll, jag vet att när jag går upp med henne i natt och när hon vaknar vid sextiden i morgon bitti så kompenserar hon allt med sitt härliga gosiga skratt och när hon trycker sin lilla näsa mot min strax innan hon somnar.. då finns det bara hon och jag. I morgon ska vi fortsätta titta på EM i friidrott - hon vill se ALLA grenar så hon kan klura ut fler övningar här på vardagsrumsgolvet. Ja, vad gör man inte för sina barn... barnbarn menade jag ;)

Underbara söta härliga unge jag är så glad att du finns!

 



Lite suddigt.. men som sagt hon är ju inte still :)





Ska ta några kort när hon kör sin "mångkampsträning" någon dag. Här
är det en trött liten Lovis som tycker att det räcker med träning för idag,
även om man är liten och tuff så måste man ge upp någon gång ;)

Nu ska jag gå och lägga mig och "snusa" på en liten bebis och inte tänka på något annat!

GodNatt


Kommentarer
Postat av: Tessa

Åhhh hon är ju bara för underbar lilla Lovis med bus i blick :) Vad är det man brukar säga?

- Barn som är framåt och snabba brukar bli det för att de ska skynda sig innan de får småsyskon ;-)

Tror inte att det kommer att finnas några gränser för vad den tösen kommer att bli :)

2010-08-01 @ 17:58:09
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: En tjej, en hund, en husvagn

Javisst, de är grymt härliga... Vi glider bara runt jag och Vilja och gör det vi känner för, lyckligare än såhär går det nog inte att bli! :)

2010-08-03 @ 17:09:25
URL: http://www.entjejenhundenhusvagn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback