Innehåll


RSS 2.0

Up With People UWP

"Up With People-gänget" besökte min högstadieskola (Mariaskolan) i Mariestad tror året var 1980 - möjligen 1979 och man kan säga att dom tog mig med storm. Den glädje dom utstrålade minns jag än idag och jag kommer till och med ihåg texten till titelmelodin "Up, up with people". Ungdomar från olika delar av världen reste runt under ett år och spred glädje, åh vad jag ville åka med! Jo, jag hade toppbetyg i konst/dans/teater men sången var väl av typen "hellre än bra" och jag misstänker att man hade någon typ av audition/uttagning så det hade nog varit ganska kört :) 

Skrattar när jag tittar på videon av uppträdandet inför en grupp ungdomar - känns lite som ett "väckelsemöte" men man lyckades i alla fall väcka glädje hos mig då jag fortfarande blir glad när jag hör "Up With People" och allt som oftas går jag och nynnar på melodin för mig själv. Vet att jag tänkte för mig själv när jag satt och lyssnade att jag upplevde det som att de var världens lyckligaste människor som hade förmågan att fullt ut bjuda på sig själva. Egentligen forstod jag inte varför de var på en högstadieskola - vi kunde ju inte följa med, det är ju obligatorisk skolgång upp till nionde klass - annars är risken stor att jag trots bristande sångförmåga hade gjort ett försök.

Men det är helt otroligt man startade 1968 och håller på fortfarande! Såg på hemsidan att man nu tar emot ansökningar för kommande år.. :))

http://www.upwithpeople.org/




Ha, ha, ha - prata om att ge allt :)))


Kommentarer
Postat av: Tessa

Jaaa jag minns dem så väl, mamma fick hålla i mig hårt så att jag inte skulle följa med i deras buss då de åkte :-D

2010-12-17 @ 23:56:52
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Anneli H

Haha - så du kommer ihåg dem också Tessa - kan undra om de tar emot "pensionärer" det kanske inte är försent..fast för min del så sjunger jag nu ännu sämre än jag gjorde då :D

2010-12-18 @ 00:10:48
URL: http://mittilivets.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej, jag ska resa med UWP januari 2012 och ett år framåt och hittade din blogg. Ville mest informera om att vi kommer till Sverige våren 2012 (antagligen maj) då jag läste att du gillade showen. Kanske kan vara något att se igen :-)



Kram

2011-10-13 @ 13:28:01
Postat av: Emmy

ovanstående kommentar skrev av mig :)

2011-10-13 @ 13:28:40
URL: http://emmy.spotlife.se
Postat av: Anneli H Bloggaren

Vilken upplevelse Emmy - kul att du berättade! Önskar dig lycka till på turnén!

2011-10-13 @ 20:23:18
URL: http://mittilivets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback