Innehåll


RSS 2.0

Soppa med lufttorkad skinka

Finns en matblogg som jag tycker är helt underbart bra med allt från enklare rätter till middag och dessert. I dag kunde jag inte motstå att göra en blomkålssoppa som lät så underbart god och jag kan lova att den blev precis så god som den ser ut på http://blogg.erngren.com/ . Mina bilder går inte att jämföras men jag tog ändå ett par kort för att visa mitt resultat.

Pricken över i tycker jag är ost och skinkchipsen som skulle vara i soppan - dessa har jag aldrig varken gjort eller ätit tidigare men oj så goda och så användbara man kan ju äta dem som snacks om inte annat. Grevéost i skivor som toppas av lufttorkad skinka - in i ugnen och sedan rulla ihop - superlätt! 

Soppan innehåller blomkål, gul lök, grönsaksfond, vatten, grädde, turkisk youghurt, salt och vitpeppar. Hela receptet finns i länken ovan.

I stället för mjukt nybakt bröd tog jag en knäckeskiva och valde bort gräslöken som skulle toppas i soppan.



Grevéosten med skinkan på i ugnen





De färdiga ihoprullade ost/skink rullarna.





Soppan klar och den kommer garanterat serveras flera gånger hos mig!


Kommentarer
Postat av: Tessa

Du den där såg inte alls otäck ut.. väldans gott och ändå är jag proppmätt just nu efter middag och aldeles för mycke godis...

2010-12-11 @ 00:36:12
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback