Innehåll


RSS 2.0

Prinsessan Lovis i Ekedalen håller hov

Bildkavalkad på den ettåriga prinsessan Lovis första möte med paket och presenter vilket hon klarade med bravur!



Det började med julafton i snyggaste sidenblåsan!




Tillsammans med mammas kusiner smakas det
från alla godisskålar.





Sen får jag sitta i pappas knä en stund...




... innan jag förstår att idag får man riva sönder precis
hur mycket papper man vill!





Två dagar senare trappar vi upp det hela ett steg och tar på oss
den riktiga princessklänningen med tyllunderkjol - dags för ettårskalas!





Men hur öppnar man det här... blir till att gå upp på tå och försöka hjälpa till med
tänderna.






Lyckades gnaga upp ett litet hål i alla fall :)





Fortsätter med samma taktik...




Här har hon lyckats få tag i en riktigt fin wellpappbit och se så stadigt
jag står - helt själv!




Nej, nu är det dags för mormor att rycka in när prinsessan i fråga 
 bullar upp wellpappen i kinderna likt en hamster.




Nu börjar det likna något.. hm instruktioner bäst att läsa lite...





Nu börjar det bli roligt - det gäller att stå stadigt!




Med lite hjälp av mormor öppnas äntligen lådan.. och vad är det här..





...  "brum brum" säger prinsessan och studsar upp och ner samtidigt som
hon hjälper mamman att göra en insats med monteringen, skruva skruva..




Äntligen! Prinsessan tar på sig hårbandet och susar iväg med sin
nya Mercedes SLK - det är ju en "cabbe" :)





.. men strax ringer det på dörren och pojkvännen dyker upp - han
är ju hela två månader äldre så han vet precis hur man hanterar
sådana här åk. Han kollar så att allt är ok med däck och sånt där..




.. sedan slänger han sig snabbt upp och provkör en sväng :)





Hundar kom också på besök och då tycker prinsessan att det är lika
bra att blunda och låta pussarna bli överstökade..





...innan hon bestämt schasar iväg dem - man är ju ändå prisessa så någon
måtta får det vara.





Även för prinsessor är det jobbigt att ha kalas - skönt med en paus.





Två av mina söta.. älskar er mer än vad som kanske är hälsosamt.
Tre generationer bortskämda prinsessor.. mig själv inräknad, vad gör väl det?
Är väl underbart att få vara lite bortskämd - önskar alla fick vara det!

.. tänker efter lite.. gamlamormor var också bortskämd och överöst med kärlek -
det var nog där det började..


Kommentarer
Postat av: Coach Outlet

thank you for your post!

2010-12-29 @ 02:43:33
URL: http://www.coach7stores.com
Postat av: Tessa

Vilken härlig bildkavalkad på sötaste Lovis, hennes mor och far men det var inget foto på den stolta mormodern.. Jättefina julklappar har du fått och vad skulle Lovis få utav mormor om inte en Merca? Hur går det förresten med din som du krockade? går det att få någon ordning på din fina gammelbil igen?

2010-12-29 @ 05:37:22
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Anneli H

Tessa - mormodern gömmer sig gärna bakom kameran :)Tyvärr så blev både bilen och husvagnen skrot så jag får se hur jag gör om jag skaffar mig någon annan.

2010-12-29 @ 11:59:23
URL: http://mittilivets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback