Innehåll


RSS 2.0

Packat och klart

Nu är det packat och klart och dags för överlämning av det jag inhandlat samt det jag plockat från mina garderober och hyllor. Hoppas det kommer till användning för någon som behöver.

I inlägget här berättar jag om flyktingförläggningen där invånarna är i behov av mattor, filtar, dukar, gardiner m.m för att få något som liknar ett ombonat hem. Mitt beslut var att 1000 kr av det som var avsett till presenter skulle gå till de boende i förläggningen samt jag skulle se vad jag själv kunde avvara.

När jag nu plockat i mina garderober, bland det jag just nu inte använder, går tankarna runt huruvida jag kommer använda de här textilierna igen eller ej, samtidigt slår det mig hur egoistisk min fundering egentligen är. I det fall jag inte är säker på om jag kommer använda just den duken eller gardinen igen så är det självklart bättre att någon som nu vill använda den får den.  En person som inte har ekonomisk möjlighet att själv införskaffa gardiner, dukar o s v till skillnad från mig och många med mig som faktiskt är i situationen att när vi vill byta gardiner har vi råd att köpa oss nya.

För 1000 kr fick jag:

2 mattor
2 kuddar
2 badlakan
2 par gardiner
2 filtar

Från mina garderober:

2 påslakan
17 gardiner
15 dukar
1 överkast
1 pläd
2 filtar
2 kuddar
1 matta
1 bäddmadrass

Allt är helt samt tvättat och strykt, min förhoppning är att det ska komma till nytta.




Här en bild på det som nu är packat i lådor för leverans.


Kommentarer
Postat av: Tessa

BRA initiativ :) nu efter jul börjar vi att rensa här hemma, som du vet blir det lite annorlunda här till vår/sommaren, Erika kommer ju ner till er och jag behöver mindre boende alt. flytt härifrån hur som helst så börjar vi redan efter nyår att rensa som bara den, jag har SÅ mycket saker som måste bort och en kartong hit och en dit gör mycket det. Röda korset ska få en hel massa och annat ska ges bort och bäras till loppisar. Jag ska flytta med lätt bagage. Saker har jag haft för mycket och vissa aldeles för länge och mycket jobbiga minnen i som bara tynger ner istället för att lyfta upp.

2010-12-26 @ 03:04:42
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback