Innehåll


RSS 2.0

Storstäd & Foppatofflor

Har köpt mig en vattendammsugare/textilvårdsmaskin - Kärcher SE  4002 och den fungerar riktigt bra, mattan i vardagsrummet är kanonfin och golven blev riktigt rena. Blir skillnad när man tvättar med rent vatten som inte återanvänds, även om man byter vatten flera gånger när man "moppar" så är det trots allt använt vatten. Allt löst skräp följer också med och hamnar i behålllaren. Var först inne på att köpa en ångtvätt men efter mitt vanliga "velande" fram och tillbaka bestämde jag mig för en textilvårdsmaskin - får se om jag ångrar mitt val eller kanske jag ska komplettera med en ångtvätt också??

Har börjat med soffor och fåtöljer, föll för ett par år sedan för den ljusa tygklädda sofftrenden med schäslonger och nackstöd - visste att det skulle vara opraktiskt men det är så tråkigt att alltid tänka praktiskt ibland måste man få välja det man känner för och tycker är snyggt - eller hur? Har även klädda stolar i köket så de ska också få sig en omgång. Det går att ta av klädseln på dynorna och tvätta dem men jag vet att det brukar vara riktigt besvärligt att få tillbaka tyget så jag har valt att köra dem med textiltvättmunstycket samt använda speciellt textiltvättmedel anpassat just för textilvårdsmaskiner. Sugkraften är rejäl men det är trots allt lite fuktigt när man är klar så jag väntar nu på att soffan och en av fåtöljerna ska torka ordentligt så jag får se hur resultatet blir och om jag eventuellt behöver köra en gång till kanske med kraftigare dosering av rengöringsmedlet. Men jag kan redan nu se att soffan fått en ordentlig uppfräschning.

Maskinen går även använda som vanlig dammsugare alternativt grovdammsugare - ska undersöka om det också finns fönstertvättillsats att komplettera med.

Nu borde jag nästan få lite sponsorbidrag från Kärcher :))




Foppatofflor är den fulaste fotbeklädnad jag vet men de
är väldigt bra "städskor" för en som får ont under fötterna
vid mycket "spring" på hårda golv. Annars tycker jag
att de hör hemma i campingduschen.


Kommentarer
Postat av: Tessa

Håller med dig om foppatofflor fula men SÅÅ sköna :) och du borde verkligen bli sponsrad nu ;-D

2010-12-26 @ 03:01:31
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback