Innehåll


RSS 2.0

Hjärta med silver

En underbart fin ring i silver med hjärta i mässing fick jag av Angelica som hon såklart har tillverkat själv, jag blev väldigt glad! 

Delikatesschoklad "en masse", en flaska vin och en bra bok :) Har börjat läsa boken och den är riktigt rolig och läsvärd, rekommenderas stakt för den som inte läst den, se nedan - ja just det en orkidébok också - nu kliar det i orkidéfingrarna, det var några år sedan jag drog ner min orkidésamling men blir sugen att så smått börja igen när jag ser de vackra blommorna i boken.

När jag nu halkade in på orkidéer kan jag nämna att jag fick en phalaenopsis (brudorkidé) av min syster för snart exakt ett år sedan i samband med att lilla Lovis föddes - det är på dagen ett år i morgon 27/12 och den blommar fortfarande! Nya stänglar har kommit och slagit ut innan de förra vissnat - en helt otrolig planta som jag ska vårda ömt!

Köpte till mig själv en Rubiks Kub - blev nostalgisk och mindes när jag gick på högstadiet och tränade in diverse lösningar för att knäcka kuben. Jo, jag har snurrat och vridit på den och löst den några gånger men vill få upp hastigheten och kunna lära mig fler varianter för att lösa de olika situationer som kan uppstå. Sökt lite algoritmer på nätet för att lite bättre förstå hur sambandet mellan de olika småkubernas inbördes förhållande hänger ihop, ska försöka lära mig de mest grundläggande för att utmana mig själv lite.

Det bästa med helgen har dock varit prinsessan Lovis som vet hur man ser till att bli uppvaktad och firad i "dagarna tre" - i morgon vankas ettårskalas ska ta lite bilder och sammanfatta prinsessans paketdagar :)




Så jättefin polerad silverring Angelica gjort och prytt med silver hon oxiderat och
"rispat" för att få en "rå" yta mot det blanka mässinghjärtat.
På utsidan har hon även graverat in "H O P E" . Tack snälla Angelica!





Choklad och en underbart god Gewurtztraminer!





"Hundraåringn som klev ut genom fönstret och försvann" av
Jonas Jonasson - LÄS DEN!





Sist men inte minst Rubiks Kub - frestar tålamodet och
tömmer hjärnan en stund :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback