Innehåll


RSS 2.0

Fredagsdrink!

Det vita ska vara sött (helst en Gewurztraminer), det röda ska vara fylligt och martinin ska vara torrrr!

.. och favoritdrinken ser ut så här:

Lika delar rom, gin och aprikoslikör (Pessoa), fyll sedan upp med apelsinjuice, frukt/bär och is. Min  favorit är DelMontes Exotics fruktcoctail men idag fick det blir frysta hallon - skippade därför isen. Det här är ingen supersöt drink den är mer fräsch - tycker jag - väldigt gott också att skiva ner färsk frukt. Möjligt att  det finns en "namnad" drink med denna blandning - har ingen aning då jag är helt värdelös på drinkar och har "hittat på denna själv". Mycket god en varm sommarkväll!

En vinterkväll som denna borde jag ta en Irish Coffee som också är en riktig höjdare att sitta och njuta av men ikväll fick det bli min klassiker ..  min vana trogen blandar jag till den i ett ölglas och nu ska den njutas långt och länge :))




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback