Innehåll


RSS 2.0

KONSTig dotter :)

Mitt första barn - en dotter, jag kan säga helt ärligt att dagen när hon föddes är den absolut lyckligaste dagen i mitt liv. Självklart var jag lycklig när jag fick mina andra två barn också men då visste jag vad som väntade - jag var förberedd på den glädje en liten bebis ger.

Jag var helt inställd på att det skulle vara en flicka och den glädje jag kände när jag höll henne i mina armar är svår att beskriva - allt kändes så självklart och jag gick i ett lyckorus. Hon betyder väldigt mycket för mig, det har hon alltid gjort.

Som barn var hon finurlig, påhittig, omtänksam och jag älskade att se henne i någon av hennes fina klänningar med de blonda lockarna hängande ner till rumpan, försynt stående inför en mängd främlingar på de stora släktkalasen sjungandes med en stämma så tanterna grät. Hon var riktigt duktig på att sjunga och älskade spela teater. Upp till och med gymnasiet var hon med i en mängd sång-, teater- och dansföreställningar, jag var stolt så jag höll på att spricka när jag såg henne uppträda - men vän av ordning försökte jag inte visa det allt för mycket :))

Alla trodde att hon skulle fortsätta sin teaterbana men efter att ha arbetat i Norge, gått ett år på lärarhögskolan, arbetat som barista, förskolelärare, asistent m.m ville hon få utlopp för sin kreativitet vilket ledde till att hon nu utbildar sig till silversmed. Temat i hennes skapelser är natur och jag tycker verkligen om det hon gör och är oerhört glad över att hon har möjlighet att få hålla på med precis det hon vill. Ska bli spännande att följa henne och se vart den här konstnärliga banan leder och jag är som vanligt stolt mamma!

Här är några smakprov på det hon gjort och mer finns i hennes blogg http://www.angelicahvassdesign.blogspot.com/ 





Kolibri - delvis hamrad




Namnsmycke med utsågat typsnitt




Titanhänge med ram och träd i silver





Här ett plexihänge med tavla - tanken är att tavlan och
hänget ska höra ihop. Endast en enkel skiss som hon nu håller på att
uveckla - jättekul idé tycker jag.




Ytterligare skiss med samma teknik. Ska bli spännande
få se hur det färdiga resultatet blir!


Kommentarer
Postat av: Anders och Birgitta

Vilka fina smycken, jag förstår att du är stolt.

2010-12-10 @ 10:07:11
URL: http://husbilsliv.blogspot.com
Postat av: Tessa

Ja hon har det verkligen "i sig" detta med konsten.. hon är så duktig och utmärkande inom det hon gör :)

2010-12-11 @ 00:33:57
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Maria

Me like!! Gillar särskilt kolobrin och idén med kombon tavla/smycke är ju brilliant :)/Maria

2010-12-11 @ 18:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback