Innehåll


RSS 2.0

Suck!

Skulle "bara" installera ett jordat uttag till kaffebryggaren i husvagnen - det är lite typiskt mig, jag ville inte ha en förlängningssladd från befintligt uttag vid golvet utan skulle absolut fixa ett fast uttag på väggen.

För att få ström var jag tvungen att ta bort det befintliga infällda uttaget och byta ut på grund av en määngd olika omständigheter ... orkar inte dra alla men ni får lita på mig när jag säger att det var det bästa alternativet. Nej - det bästa hade varit att låta det vara som det var och valt förlängningssladd men det valet hade jag ju ratat.

Ville också få ordning på alla övriga kablar kopplade till batteriet som är en enda röra. Här nedan har jag tagit bort batterladdaren som jag tidigare installerat samt batteriet och påbörjat monteringen av ny kopplingsdosa med kabeldragning vid golvet.



Kopplingsdosan är i princip omöjlig att få fast då lådorna under soffan inte är tillverkade i något man kan kalla vägg utan det måste vara den tunnaste träskiva som gick att hitta när vagnen byggdes. Men i alla fall så lyckades jag till slut på något sätt få ihop sladdarna och åtminstone fästa kablarna mot den lilla träregeln längs golvet.


Fick även på utsidan dit "skalet" till det infällda uttaget som nu är både snyggare och tar mindre plats än tidigare - en liten seger i alla fall.




När jag grejar i husvagnen har jag sällskap av Mr Katt vid namn Mio, antingen går han runt och kollar vad jag gör eller också ligger han i sovalkoven och övervakar det hela - en trogen följeslagare.  Inget vidare kort dock - suddigt och i motljus.




Nu återstår alltså att dra vidare kabeln till vägguttaget, installera annan batteriladdare och se över övriga sladdar. Har ställt till en salig röra både i vagnen och garaget i mitt infall att få ordning på elen, har rotat igenom garderoben där vi har alla eltillbehör så det blir till att få ordning på det i morgon och förhoppningsvis ta bilder på ett väl installerat och monterat vägguttag samt även allt som hör till 12 v.



Ska bli spännande att se om vi har någon el överhuvudtaget på torsdag när det är dags att dra iväg till Rättvik. Jag kunde ha väntat med det här tills vi var tillbaka för det fungerade ju faktiskt men som sagt - mitt problem - tror ibland att saker ska gå så snabbt och smidigt men i stället hittar jag mig själv i en enda röra och jag har gjort tio saker mer än planerat - SUCK!


Kommentarer
Postat av: Tessa

Att du törs ge dig på el :) snacka om att du är en handywoman :-D

2010-08-16 @ 22:03:57
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Bloggaren

Tessa, ja jag vet inte, jag gör bara det jag tycker behöver göras och vet jag inte hur man gör kollar jag upp det eller frågar någon. Du tror nog att det är mer avancerat än vad det egentligen är :)

2010-08-17 @ 23:07:06
URL: http://mittilivets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback