Innehåll


RSS 2.0

Luckorna i husvagnen

Efter att listerna sågats till och målats är det dags att få dem på plats på
luckor, lådor och dörrar. Har även bytt den bruna knoppen på lådan
till en silverfärgad.




Hörn och spikar spacklas.





När spacklet torkat slipar jag listerna.




Borrar hål och sätter dit handtag.





När handtagen är monterade är det dax att återigen måla listerna.




Slutligen monteras dörrar och luckor tillbaka i husvagnen. Många
skruvar blir det fyra per lucka och åtta per dörr blir femtiotvå
små pillriga skruvar - dock stor skillnad nu när jag bytt från irriterande
spårskruv till stjärnskruv.





Till slut blev resultatet så här. Låda och skåpet under diskhon.






Överskåpen




Även fixat listerna till golvet samt lucka till värmepannan.




Garderobsdörr och överskåp




Garderob och toadörr




Ytterligare en bild där även golvlisten syns.




Kommer ni ihåg luckorna utan lister och handtag... här en länk till husvagnsarkivet där man kan följa hela min husvagnsrenovering http://mittilivets.blogg.se/category/husvagn.html  jag tycker i alla fall att det är klart bättre med listerna och nu finns ingen risk att tapeterna
flikar sig i kanterna :)

Har en inplanerad tur med husvagnen till Rättvik i Dalarna där jag och min dotter Angelica ska lyssna på Salem al Fakir och Gävle symfoniorkester de spelar i Dalhalla. Vi hoppas på fint sensommarväder och det ska verkligen bli spännande att besöka denna så omtalade utomhusarena i kalkbrottet - titta här på bilder http://www.dalhalla.se/

Ser verkligen fram emot att göra något bara tillsammans med Angelica det har varit så mycket både för henne och mig så det ska bli riktigt härligt att bara vara vi. Ta ett glas vin tillsammans i husvagnen och kanske spela lite kort eller yatsy - det hör ju husvagn till - sen får vi se om det blir bad i Siljan eller i poolen, det beror på vädret. Skönt att bara vara några dagar och göra vad vi känner för, det var länge sedan det var bara vi.






Kommentarer
Postat av: Tessa

Du har värsta lyxvagnen nu :) den är hur fin som helst efter att du slitit med den! Det lär nog bli jättemysigt på Dalhalla, bara på tv så ser ju den scenen mäktig ut då kan jag bara tänka mig hur den ska vara i verkligheten! Yatzy och kort hör som sagt husvagnslivet till. Nu får ni njuta och ha det mysigt du och Angelica och lyssna på BRA musik dessutom :-D

2010-08-14 @ 12:47:10
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Bloggaren

Jag är ännu inte helt klar med vagnen har lite fix kvar. Ja, vi ska ha det så bra vi kan i några dagar ska bli jätteroligt.

2010-08-15 @ 10:48:21
URL: http://mittilivets.blogg.se/
Postat av: Nathalie och Vilja

VAD FINT DET BLEV!!! :) Älskar idén att ha mönstrade luckor, grymt vackert...



SV: blir grymt sugen på fika nu, men har nog inte vägarna förbi den sidan Vättern (den här gången...) Men det kommer ju fler gånger, eller hur?

2010-08-15 @ 16:05:59
URL: http://www.entjejenhundenhusvagn.se
Postat av: Bloggaren

Vad glad jag blir att ni tycker den blir fin :))

2010-08-15 @ 22:16:56
URL: http://mittilivets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback