Innehåll


RSS 2.0

Bänkar, hyllor och renoveringskostnader...

Ja.. jag fortsätter med min "pärla" husvagnen ;)

Har fixat en bänk över diskhon och gasolspisen i husvagnen. Började med en plywoodskiva.




Som spacklades och målades.




Tog bort de gamla listerna.






Satte sedan dit en speciell bänklist som gör att bänkskivan kan tas bort på ett enkelt sätt.




På bänkskivan sätts en annan list som sedan krokas ihop med listen i ovankanten av bänken.





Nu är det bara att sätta skivan på plats. Måste också fixa krokar så att man även kan ha bänksivan i uppfällt läge utan att behöva ta bort den.





Behövde också en hylla för kaffebryggaren därför kapade jag till en vit foliehylla till rätt mått.




Skruvade upp två konsoller...




... som jag sedan skruvade fast hyllan i. Kapade även inre vänstra hörnet för att kunna föra igenom sladd till ett 220 uttag som jag tänkte sätta upp på väggen ovanför hyllan.




Bestämde mig även för att måla om handfatet på toaletten. Ville ha det vitt i stället för orange, så det var bara att montera bort kran och slangar.





Och ta bort handfatet.




Slipade lite lätt..




... och målade sedan med speciell våtrumsgrundfärg ett lager sedan täckfärg även det för våtrum. Målat tre gånger möjligtvis kommer jag att måla en gång till får se hur det ser ut i morgon när det torkat.




Nästa steg blir nu att ta tag i lite elinstallationer, behöver ett par utanpåliggande uttag, ska försöka få tag på det i morgon. Även husvagnspeglar och ett par takventiler behöver fixas .. så det finns allt lite kvar att plocka med :)


Någon kanske undrar vad det har kostat att renovera husvagnen? Jag gav 6500 kr för vagnen, färg, penslar, tapet och matta kostade drygt 2000 kr sedan lite lister, vattenpumpar, nytt stödhjul ... ca 500 kr. Sist men inte minst inredningsdetaljer som kuddar och sängkläder, draperi/gardin och rullgardiner m.m - en stor post ca 1900 kr.. ja - rullgardinerna var inte billiga trots inköp hos jysk.

Totalt ligger jag nu alltså på drygt 10900 kr, tycker själv att jag för de pengarna och mitt arbete fått "mycket" husvagn - ja i alla fall får jag den som jag vill ha den och jag tror inte jag går back vid eventuell försäljning :)


Kommentarer
Postat av: Tessa

Din husvagn är så personlig och fin så det finns inte ord att beskriva den :) du kommer nog aldrig att ens vilja sälja den :-D

2010-08-16 @ 22:07:10
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Anneli H

Jo visst blir den personlig men vi får se hur det blir man vet aldrig :)

2010-08-17 @ 23:12:43
URL: http://mittilivets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback