Innehåll


RSS 2.0

Saknad - ett rep från himlen...

Så mycket känslor, så mycket tankar - mindfulness - lev i nuet, låt tankar komma, tankar gå. Men saknad kan inte komma och gå, den finns där hela tiden, den kräver sin uppmärksamhet. Den gräver en grop i magen, den är som en lång suck som en hink vatten hängande i ett rep från himlen, mitt i öknen, den hänger precis så högt att den inte går att nå. Saknad, något man inte har något man inte når.

Kärlek, så mycket, så stark - behöver ingen bekräftelse när den är självklar, den gör ont när den inte finns. Förälskelsen finns ett tag, blir kärlek, blir vardag behöver gödas behöver uppmuntras. Det är så lite, så lite som behövs för att älska, om du tillåter mig - så tillåter jag dig - om vi tillåter varandra så kan vi älska, om vi vill.

Den lilla handlingen är kärlek, det lilla ordet, blicken. Tryggheten när man vet att den finns, tryggheten när den inte behöver bekräftelse, tryggheten när man vet att den inte kommer försvinna.

Jag blottar mig jag visar min svaghet, jag öppnar mig och släpper ut min smärta. Min kärlek finns där, min längtan min saknad, så djup och så innerlig, en kärlek med ett hjärta som gör ont. En ensamhet som ingen vän kan fylla en smärta som ingen läkare kan bota och tårar som inte går att torka.

I morgon är en annan dag ... det är bara en natt emellan... 





Saknar det här....






Har bestämt att i morgon ska det vara en bra dag!

God Natt


Kommentarer
Postat av: Tessa

I bland kanske man måste släppa kärleken hur ont det än gör, men det kan vara lättare att bara dra ett plåster snabbt som du vet.

Stor kram och må den kärlek du behöver komma till dig!

2010-04-27 @ 13:08:46
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback