Innehåll


RSS 2.0

Vem är skyddsombud här?

Jaha, vad har jag lärt mig idag? Jo, jag har lärt mig att det är viktigt att man INTE ställer mindre glasskålar under större i skåpen. Gör man det så får man glaskross i hela köket när man öppnar skåpet. Har också lärt mig att svindyr kvalitetslaminatbänkskivor INTE klarar stå emot glas, samt man ska ej heller stå under det skåp man öppnar för då riskerar man att bli spetsad av glasskärvor - ja om det nu är så att man vet med sig att man inte är så superbra på att plocka in i skåpen. Ytterligare kunskaper jag införskaffat - desserglasskålar ger miljoner sylvassa små glasbitar som sätter sig i kläder, mattor, fingrar, ansikte.

Har dammsugit ett flertal gånger men det är tydligen helt omöjligt att få med alla glasbitarna och det är INTE att rekommendera att med disktrasa torka bänken utan att till hundra procent försäkrat sig om att det är "glasfritt". Att använda min disktrasa nu är för händerna ungefär som det är för fötterna att gå på glaskross - inte skönt - trots att jag till och med dammsög bänken innan jag torkade.

Kommentaren här hemma - "ja men va bra, det var ju ändå för mycket skålar i det skåpet". Ja det kanske det var men det var helt fel skålar som gick sönder, det var såklart det de fina bra skålarna - de tjocka fula som jag har alldeles för många av står så stadigt kvar i skåpet.

Vem ska jag skylla på? Ja, jag vågar knappt nämna det men det var faktiskt inte jag som ställde in skålarna, men som dom säger här hemma - det spelar väl ingen roll vem som har gjort det... nej - det kanske det inte gör.. för det är ju jag som får ta hand om det oavsett...



Kommentarer
Postat av: Tessa

Jag antar att de där hemma går som på glas efter att du fått tagit hand om det och efter dina bannor?

Som mamma är man ALLT och NÅN har jag märkt. Eftersom NÅN gör det eller kan NÅN göra det och det är jag i vårt hem som är NÅN... Samtidigt ska jag vara ALLT, snäll, stenrik,glad,kunna fixa ett par trasiga byxor på 2 min om en fest väntar eller ja du vet....

Kram!

2010-04-24 @ 19:26:27
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback