Innehåll


RSS 2.0

Soptipp och målarböcker

Rensade igår garage och förråd vilket resulterade i en helt fullastad bil med skräp. Eftersom jag lånat ut min bil till dottern så har jag hennes i stället med andra ord var det hennes bil som var fullastad med skräp, en kombi med baksäte nedfällda så det var gott om plats. Då det var jag som städat och rensat så fick äldste sonen till uppgift att köra till tippen och slänga all "bråte" vilket han också gjorde. När han är tillbaka konstaterar jag att den påse med dotterns "Naturlexikon" som hon fått av farmor samt alla hennes målarböcker och bokmärken från det att hon var liten som hon hade i en påse vid fötterna på en av passagerarplatserna i bak också var kastade. Såklart var det mitt fel som inte talade om för sonen att den påsen INTE skulle kastas och såklart borde jag tagit ur påsen. Till mitt försvar är att påsen var dold av de nedfällda sätena och när bilen väl var lastad kunde jag inte få ur den gjorde ett försök men det resulterade bara i att påsen gick sönder så jag tänkta att jag får säga till honom att den ska vara kvar sen tänkte jag lite för mig själv också att han kanske inte ens ser den där den ligger och om han gör det så kanske han förstår att det inte är skräp.

Självklart glömde jag tala om att böckerna inte var skräp och självklart trodde sonen att det var skräp, jag tittar på klockan som är preces 16.30 och tippen stänger ja, just precis 16.30 så det är försent att åka dit.

Ringde idag på förmiddagen till avfallscentralen (som det så vackert heter) innan dom öppnat och får till svar att man precis hade tömt containern med "brännbart avfall" men ännu inte lastat så om jag kommer direkt så kan jag få försöka hitta böckerna.

Slänger mig i bilen och får hjälp av "mannen med lastmaskinen" att rota bland all skit, det var blöt äcklig halm, gamla mattor, isolering, aska, gamla möbler, nedpissade madrasser - ja allt som man inte vill ha. Ibland detta låg även det jag rensat igår... lampskärmar, golvbitar efter renovering, saintpauliatidskrifter och mycket mer. Konstigt när jag väl såg "mina" saker ligga där så var det nästan som jag ville ta med det hem igen fast det bara var skräp - men nej jag lät det ligga kvar :)

Hittade en del lexikondelar samt målarböcker så allt har inte gått förlorat. Men usch vad man känner sig äcklig när man rotat runt bland massa saker, skorna var helt kladdiga så de var bara att tvätta och händerna luktade skunk - glömde ta med handskar. Ska vid nästa "tippenresa" se till att det endast är skräp i bilen - jag LOVAR!



En bild på en del av det jag rotade runt i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback