Innehåll


RSS 2.0

♥ Mitt hjärta och glädjen i mitt liv ♥

Mitt hjärta slår för någon speciell, någon som ger mig extra glädje i livet. Med denna underbara person har jag långa förtroliga samtal, vi skrattar och busar eller bara ligger bredvid varandra och "gosar". Vi försöker ta varje tillfälle i akt för att träffas och vi ses väldigt ofta till min innerligt stora glädje. Vårt förhållande kommer så klart att förändras allt eftersom tiden går, men det gör ju alla förhållanden, vi får ge och ta, det kommer perioder när vi inte kommer att ses lika mycket och andra perioder när vi får tillfälle att spendera mer tid tillsammans. Försöker att hejda mig och inte gå för "fort fram" för hennes föräldrars skull, de måste ju få tid att vänja sig vid att jag har ett förhållande till deras dotter och ja, för all del de har väl lite att säga till om också.

Ni vet ju själva hur det är när man tänker på någon speciell, hur hjärtat "slår extraslag" man blir varm i kroppen och längtan att träffas finns där hela tiden - en underbar känsla. Att samtidigt veta att denna person kommer finnas där resten av ditt liv är helt fantastiskt.

Min alldeles förtroliga är en helt perfekt underbar människa helt otroligt att just jag haft sån tur. Utseendet spelar ju som bekant ingen roll men hon är i mina ögon så helt underbart fantastiskt söt.

Vem är då denna speciella människa - jo hon heter Lovis Vitalia, tilltalsnamn Lovis och är mitt allra första barnbarn svårt beskriva större lycka än första gången jag fick möta henne tre dagar gammal. Ja - hela TRE DAGAR fick jag vänta, BB-avdelningen var stängd för alla utom föräldrar på grund av influensan. Jag fick den äran att hämta henne och mamma när det var dags att åka hem - WOW. Jag är helt fullt och fast övertygad om att det finns något som heter "mormors-hormoner" fast forskarna har inte hittat dem än. Märklig känsla och jag lovar att allt ni någonsin hört om hur underbart det är att få barnbarn är sant. Det är som att bli mer än mamma man tar det "liksom" ett steg längre.

Att få följa ett barn från födseln, följa dess utveckling, är helt fantastiskt, jag har gjord det förut och får göra det igen, jag tackar bockar och bugar ödmjukt inför det faktum att jag är priviligerad, det är inte alla förunnat att få uppleva denna glädje. 

♥ ♥ ♥


Kommentarer
Postat av: Tessa

Jag har förstått att det är något aldeles särskilt att få bli mormor, jag är glad att jag också kommer att få bli det en dag fhv. för det ÄR något speciellt mellan mormor och jag tror tom. flickbarnbarn. Jag vet ju bara hur den kontakt är som JAG har och haft med min mormor och hur den är mellan min dotter och min mamma. Det går inte att förklara. Att du är mormor till lilla busiblicken Lovis må ju vara helt underbart för hon ÄR verkligen söt :)

2010-04-05 @ 20:41:34
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Magda

Jättefin! Men det är fortfarande svårt för mig att fatta att du är mormor - vi är ju bara tonåringar, eller hur! :-)

2010-04-05 @ 21:37:11
Postat av: Bloggaren

Tessa - ja visst är det härligt. Jag tror att man kan ha väldigt fin kontakt till sin farmor också vet många som har.. hoppas ju också så småningom få bli farmor oxå :)

Magda - javisst är vi tonåringar :P det gör det bara så mycket bättre :thumbup:

2010-04-05 @ 22:10:26
URL: http://mittilivets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback