Innehåll


RSS 2.0

Minnet av en fjäril

Den lilla fjärilen fladdrar fram och tillbaka precis som den inte vet vart den ska eller vart den kom ifrån. hastiga ryck, hit och dit och så plötsligt ner på en blomma för att sitta blick stilla. Den slår lite med vingarna och så likt ett höstlöv rycks den iväg och fladdrar bort. Jag undrar om den över huvudtaget kan bestämma sin egen väg den lilla fladdrande varelsen, kanske följer den vindens nyckfulla lättja och slumpvis landar på blommor längs färden.
Jag såg en fjäril som jag aldrig mer kommer att möta, du var så vacker, hoppas ditt korta liv blir bra. Undra om den lilla fladdrande varelsen lade märke till mig, som så förundrad studerade dess korta visit på min pelargon.


* * *

Det är vår solen skiner vårstädning i trädgården kan undra om jag ska möta årets första fjäril?


Fjärilar






Kommentarer
Postat av: Tessa

Jag fick en riktig vår feeling av dina ord om fjärilen trots att våren visar sig från sin inte kanske sämsta men inte bästa sida här uppe hos oss i dag.

2010-04-05 @ 13:07:31
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Bloggaren

Samma här - aprilväder, allt från hagel, snö, regn till sol.

2010-04-05 @ 14:48:38
URL: http://mittilivets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback