Innehåll


RSS 2.0

"Jävla fula byxor.."

 Är 14 år har precis köpt mina allra första märkes-jeans, inhandlade dem på JC i stan, de sitter tajt över rumpan och längst ner vid foten men är pösiga i benen, allra senaste modet. Har aldrig tidigare haft jeans som kostat så mycket, fick pengar av mamma och så hade jag lite egna från extrajobbet på motellet. Det känns väldigt spännande och jag undrar lite om någon kommer att se att jag har märkes-jeans.

Tar på mig dem så fort jag kommer hem, slänger i mig lite mat och tar sedan en promenad i byn. Det har regnat tidigare på dagen, vägen är kantad av vattenpölar och byxorna är aningen långa så jag funderar på om det är så att jag möjligtvis trampar på dem, drar lite i byxbenen så att de kommer ovanför hälen på pumpsen, vill ju inte att de ska bli trasade och blöta i kanterna.

Vid tennisbanan stöter jag på några av killarna i "gänget" och hoppas lite grann att de ska se mina nya byxor, det är ju ändå precis sådana byxor som jag sett att dom lite tuffare "inne-tjejerna" har.

Jo, dom ser mina nya jeans. Hör en av killarna ropa "Vad i helvete har du fått på dig?". Försent att vända och gå hem igen.. två av killarna har kommit fram till mig, en av dem sträcker fram handen som för att känna på byxorna och säger "Köpt nya brallor, snygga...", samtidigt hånskrattande, trycker han handen mot mitt byxben och torkar av en precis uttagen "snus-loska". "Vad är det för säck du fått på dig, akta så du inte tappar dom". Den andre killen drar snabbt tag i ett av byxbenen, jag tappar balansen och trillar mot marken med ändan först. Jeansen "hasar" ner på rumpan när jag blir dragen genom vattenpölarna på den något ojämna asfalterade tennisbanan, håller fast byxlinningen med händerna och sparkar med foten för att komma loss. Skon åker av, han släpper taget och "leken" är inte rolig längre, hör dem säga "Jävla fula byxor" innan de startar mopederna och kör iväg.

Reser mig upp, borstar av det våta gruset från byxorna, känner att det svider i bak på ryggen där tröjan åkt upp och asfalten skavt huden. Skyndar hem, smiter in för att inte mamma ska se, tar av mig jeansen och konstaterar att det är slitmärken från asfalten i bak, snusfläcken syns på byxbenet men i övrigt är det nog bara smuts från vattenpölarna. Slänger in både jeansen och tröjan i tvättmaskinen för att slippa frågor från mamma.
Lite skrapmärken på ryggen, det är inte så farligt, är annat som gör ondare ...  

 



De är förlåtna de förstod inte bättre, det var en lek för alla... utom en.




http://www.yayart.com/people/rebitt/



"Summer girl"

Rebekka Ivacson


- fingrarna glider snabbt över tangenterna, förundrad jag läser -


Kommentarer
Postat av: Tessa

Nej vad hemskt, ungar kan vara så grymma. Jag förstår att du minns denna händelse och kommer att minnas den så länge du lever.

2010-04-04 @ 10:56:52
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback