Innehåll


RSS 2.0

"Blondin-Bella" och förrådet

Trött, väldigt trött men solen skiner det är tio grader ute nu, ser ut att bli lika fint idag som igår minst tjugo grader i solen och vindstilla - underbart. Ska ut i trädgården fortsätta från igår att städa förrådet, bilen är fullpackad med saker som ska till tippen. Idag ska jag känna mig för vad jag har lust att göra där ute, förrådet är en enda röra likaså garaget, ska gå och plocka litegrann och se vad som blir gjort, störst fokus blir på kaffepauserna.

Har så klart med mig "blondin-bella" .. nej Kelly heter hon vår galna golden/labbe/schäfer - blandning, jag kallar henne "ett stort gapskratt", Lars säger att hon bara är "blond". Hon är sju år och borde väl börja bli gammal och trött - men icke hon far runt som ett yrväder och är glad i allt och alla och till hennes egen förtjusning har hon nu kommit på att hon med lätthet hoppar över ett en och tjugo högt stängsel - inga problem med höfterna där inte. Suck - jo visst hon kommer tillbaka, hon kommer efter en stund när jag ropar men hon tar först "varvet" bland grannarna i kvarteret och ser om hon kan komma in till någon av dom. Ja - hon öppnar dörrar, inåt och utåt och hon vet vilka grannar som har katter - den maten smakar bäst, lagom kul att behöva springa runt hos grannarna och fråga om dom haft besök. När vi går på promenad i skog och mark lyder hon mig blint och vill absolut inte vara för långt ifrån mig men här hemma i kvarteret är hon känd som "utbrytardrottningen" och knepen för att ta sig ett varv hos grannarna har varit många.

Får se vad mitt nästa drag blir..

Nu väntar solen, förrådet och kaffet!



Kelly i snön - men nu är ALL snö borta och det är VÅR!


Kommentarer
Postat av: Tessa

Vilken fin Blondin Bella ni har :) Roffe skulle nog bli kär :-D Visst är det otroligt vilka "personligheter" en hund har... rensa låter bra men fokus på kaffepausarna låter ännu bättre :)

2010-04-13 @ 11:59:36
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback