Innehåll


RSS 2.0

Dr Parnassus bloggar

Det här med att blogga... lägga undan sin lilla bok där man förut skrivit tankar och funderingar för att i stället lägga fingrarna på tangentbordet. Fingersättningen sitter som en "smäck" har ju använt tangentbord sedan 80-talet och före det skrivmaskin men aldrig tidigare tillåtit mig att skriva "fritt" på det sätt jag gör i bloggen. Märkligt hur tankarna far iväg och helt plötsligt har de blivit ord på skärmen, fingrarna verkar uppfatta vad som ska skrivas innan jag hinner tänka. En underbar känsla samtidigt skrämmande, har ju från början bestämt att bloggen inte ska vara begränsad utan intryck från dagen ska få fritt spelrum men trodde inte att tankarna skulle bli så "vida". Trodde väl att det skulle bli en typ "vad har jag gjort idag" - blogg .. men det verkar mer bli en "vad finns längst in i din hjärna" - blogg.

Det är jag och Dr Parnassus som låter tankarna löpa fritt så det kan ju bli vad som helst. Jag lovar i alla fall att INTE rita någon bild på Muhammed någon begränsning måste man ha och förresten tycker jag det är bland det dummaste man kan göra när det helt uppenbart provocerar många människor på ett sätt som är kränkande för deras religion. Respekt för andra människor är viktigt för mig, förresten det är ingen begränsning det är en självklarhet.

Det är natt och ny dag ... fortsättning följer...

Sov gott!

Dr Parnassuns


Kommentarer
Postat av: Tessa

Låter som en sund självklarhet. Att börja blogga är som att öppna en ny värld, för mig blir det i bland minnen, i bland dagsreflektioner och som nu under en period bara en vanlig dagbok i stort sett :)

2010-04-05 @ 13:10:10
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Bloggaren

Bra beskrivet - öppna en ny värld - känns faktiskt lite så!

2010-04-05 @ 14:46:41
URL: http://mittilivets.blogg.se/
Postat av: dottern

ja du svävar fritt här:) vad tyckte du om den så gamble glade och kärleksfulle parnassus då?kraam (lovis sitter här aldeles nybadad och pyjamas klädd..hon hälsar så mycket till mormorn)

2010-04-05 @ 21:54:39
URL: http://www.angelicah.bloggspace.se
Postat av: Bloggaren

Den käre Parnassus fantasi är det inget fel på :) och inne i hans hjärna verkar det ju vara ganska trevligt om det inte vore för hans "spelmissbruk" (haha). Kramis till "Lovisen"

2010-04-05 @ 22:01:44
URL: http://mittilivets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback