Innehåll


RSS 2.0

Stopp i avlopp

Stopp i duschavloppet och jag tänkte för en gång skull slippa och låta sönerna sköta det borde ju inte vara helt omöjligt för en 17 och 24 - åring.. eller?

De två stackarna, som tvingas bo här med dessa diktatoriska arbetslägersregler, blir anvisade in i badrummet den äldste hävdar bestämt att han endast duschar två gånger i veckan så han kan INTE ha så stor del i att det blir stopp. Jag tänker för mig själv i mitt stilla sinne - märkligt - han tränar minst fyra dagar i veckan och jag har aldrig sett honom komma nyduschad från gymet.. men men erfarenheten har lärt - ta inte strid. Den yngre grymtar lite - "tjata inte nu.. vi duschar allihop - kom igen..". Efter att ha flyttat på ångduscheländet och fått fram avloppet får jag visa hur man tar bort gallret och lyfta upp vattenlåset som drar med sig en tjock klump av hår och.. ja - det kanske vi inte behöver gå in på.. En underbar doft sprider sig i badrummet och den äldste av sönerna rusar ut i tvättstugan och gör allt han kan för att inte kräkas medan den yngre viker sig i en skrattattack. Jag tar hand om vattenlåset (där det mesta av "klegget" sitter) och Bill och Bull får till uppgift att ta hand om "skålen" ned i avloppet samt slangen från duschen. Det rör sig inte om ett gammalt avlopp med rostiga rör, badrummet renoverades för ca 4 år sedan och är i "topp-skick" med både nytt avlopp, golv och nya rör så ett avlopp kan i mina ögon se mycket värre ut.

Den store "Bill" har letat upp gummihanskar samt en hink med rengöringsmedel till sig och "Bull", fortfarande hulkandes. Självklart blir det den lille "Bull" som får uppgiften att rengöra i "skålen" och rören. i princip hela tiden "asgarvande", Bills uppgift i det hela är jag faktiskt fortfarande inte riktigt på det klara med vad det var - jo han flyttade ångduschkabinen fram och tillbaka, en bra uppgift i och för sig, han hävdar ju hela tiden sin egen styrka (ja ni vet gymet). När allt är klart och återställt lovar den yngre dyrt och heligt att han ALDRIG mer ska duscha den äldste håller på ca femton minuter med att få av sig gummihandskarna som i alla fall jag aldrig såg att han hade någon användning för samtidigt som han fortfarande måste ha en hink framför sig - ifall han ska spy.

Nästa projekt - rengöra själva kabinen..



Kommentarer
Postat av: Tessa

Men usch hur kan du utsätta dina stackars små barn för detta? Menar du att de måste hjälpa till hemma? Vilken hemsk mamma du är ;-)

2010-04-12 @ 20:09:01
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Bloggaren

Ja, jag vet - det är fruktansvärt! Ska försöka bättre mig ;)

2010-04-12 @ 20:52:28
URL: http://mittilivets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback