Innehåll


RSS 2.0

I midnattens stillhet av Denise Mina

Läst " I midnattens stillhet" av Denise Mina. Kände hela boken som om jag typ såg delar av den framför mig och konstaterar i efterhand att den gått som TV serie i BBC:s regi, med kriminalinspektör Alex Morrow som är bokens huvudperson. När det gäller boken är jag inte imponerad, tycker att "bovarna" framställs som klumpiga clowner, en parodi på förbrytare. Tycker dock om karraktären Alex Morrow, tuff, bestämd och mycket kompetent kvinna som får slåss för sin jämställdhet bland männen på stationen.

Nja.. den får knappt mer än godkänt för mig. Köpte även boken "Getingsommar" samtidigt, som är del två i serien om Alex Morrow, kanske kan den lyfta mitt omdöme om Denise Minas kriminalromaner.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback