Innehåll


RSS 2.0

Hysteriskt kreativ och impulsiv restgarnsyra!

Har MYCKET restgarner och vet aldrig vad jag ska göra med dessa då de är i olika kvaliteér och tjocklekar. Testade helt enkelt att ta ett nystan och börja sticka.. sedan ta nästa och fortsättta sticka - typ - är ni med?

Tanken är att sticka planlöst med restgarnerna och fylla på där jag känner för. Frågan är vad det ska bli? Tänkte först en väska men det lutar nog åt någon typ av filt till soffan. Spelar ingen roll om det rynkar sig i något fält eller sträcker mer i ett annat. Använder stickor 4 hela tiden och lite olika tekniker, det blir mjukt, strävt, ulligt, mönstrat, slätt o s v. Det är överblivet garn från sockor, vantar, tröjor, disktrasor, mössor - ja allt möjligt kommer finnas med i denna mosaik.

Med andra ord en typ av lapptäcke fast med garn i stället för tyg. Hur stort det blir får vi se... det beror på när lusten tar slut att fylla på med mer garn - det kanske bara blir en filt till Mr Katt :)

Här ligger högen med restgarner på golvet. Ska erkänna att jag har ännu fler kassar i gömmorna...




Jag började så här. När jag stickat klart eller inte känner för att sticka mer åt ett håll, plockar jag upp nya maskor på andra hållet.




Så här ser det ut nu. att det drar sig lite här och där gör inget det kommer ge ytterligare effekt när det är klart och jag sytt fast det på ett vadderat tyg av typen täcke.


Riktigt kul det här och man hinner aldrig tröttna på ett garn. Ska bli kul se om det blir något av det.

Det är helt ok tycka att det ser både barnsligt och fult ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback