Innehåll


RSS 2.0

Säkerhet runt dammen

Ett staket som hindrar små barn från att ramla i dammen och hundar från att rymma det är vad Lovis och jag började bygga häromdagen.

      

Den lilla hjälpredan gav mig skruvar och när vi fått upp två brädor sopade hon så att det skulle se rent och snyggt ut.

   

Äpplerast och lite mys med Kelly.



     

Idag har jag fortsatt arbetet själv utan Lovis hjälp. Skruvat upp ytterligare en bräda och kapat till ribbor vilka jag sågade spetsiga upptill. Ribborna skruvade jag sedan fast på de vertikala brädorna. Är väldigt tacksam över att det finns magnetiska bits till skruvdragaren, undra hur många skruvar jag skulle tappat i dammen annars? Kan lova att det är inte den enklaste saken i världen att hålla ribban på rätt plats med en hand, skruvdragaren i den andra samtidigt balanserande på en smal kant mot dammen och skruva dit skruven. Men jag lyckades och det enda jag tappade var tumstocken men den hamnade så att jag kunde nå den.


  

Staketet på plats nu ska det bara målas. Förhoppningsvis ska det här göra så att både vår hund och besökares hundar håller sig i trädgården samtidigt som det känns riktigt bra att slippa vara orolig för att Lovis ska trilla i dammen när hon är på besök.


Borde avbrutit vid "halvtid" men trots smärtan i nacken ville jag få det klart och det känns bra nu att jag härdade ut. Blir dubbla omgångar värktabletter i natt men det är det värt för att få det klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback