Innehåll


RSS 2.0

100% Mamma

Från att varit fullt hus känns det nu helt tomt när "Mamma, Pappa, Barn" och två hundar flyttat ut och hem till sitt nya boende. Har plockat saker, tvättat sängkläder och städat en del idag, plockat lite ved samt vilat flera timmar. Känns som det under några månader alltid varit någon på väg ut eller in genom dörren samma sak med måltider alltid någon som ätit oavsett tid på dygnet och nu är det helt lugnt och stilla. På ett sätt skönt men också tomt. Ja, det är ju inte helt tomt har ju en 17 och en 24-åring kvar i huset men det är ändå stor skillnad. Mest saknar jag förstås lilla Lovis men hon är ju inte allt för långt borta, ca sju mil så jag kan faktiskt åka dit precis när som helst :)

Skulle spelat golf med en "gammal" klasskamrat idag men vi ställde in på grund av risken för åska enligt väderprognos, med facit i hand hade vi kunnat gå vår runda och klarat oss både från regn och åska.

Känner mig trött och tom inombords, drar en djup suck och ska försöka ta tag i sådant jag inte hunnit med sista veckorna och som måste göras innan det blir höst. Vet inte vart sommaren tagit vägen.. den har på något sätt aldrig kommit igång för mig.. några dagar i en husvagn.. behöver mer.. 


Det krävs att vara 100% mamma oavsett om man har små eller stora barn.. beundrar min egen mamma som alltid finns och har funnits till hands och förstår nu att hon också många gånger måste varit väldigt trött.

Skickar en kram till alla mammor där ute!




Kommentarer
Postat av: En tjej, en hund, en husvagn

Jag har bestämt mig... Jag tänker aldrig bli mamma (mer än valpmamma då förståss!) Blir alldeles matt bara av att läsa och framförallt se bilden, hua! Tror man måste påminna sig också om att man inte är mer än människa och att om man gör så gott man kan så måste det helt enkelt räcka till. Kram på dig!

2010-08-07 @ 16:53:29
URL: http://www.entjejenhundenhusvagn.se
Postat av: Bloggaren

Oj, vad synd du skulle säkert bli en jättebra mamma och du det är värt varenda dag - jag lovar dig att upplevelsen av att vara mamma går inte beskriva trots att man många gånger är helt slut.

2010-08-07 @ 17:44:16
URL: http://mittilivets.blogg.se/
Postat av: En tjej, en hund, en husvagn

Tack! :) Ja, lycklig är jag ända in i själen med denna lilla dam... Vi funderar på att gifta oss och aldrig ens titta på någon annan! ;)

2010-08-07 @ 18:24:56
URL: http://www.entjejenhundenhusvagn.se
Postat av: Tessa

Näe att ta ledigt från mamma rollen går ju liksom bara inte även fast jag just nu känner som att jag vill ha TYST i mina öron. Min sommar har inte heller varit riktig "sommar" och jag har lite panik just nu då dagarna bara drar i väg och jag inte tar vara på dem så jag hoppas att detta blir en "indiansommar" så att man kan få några dagar till av detta underbara väder.

2010-08-08 @ 00:22:39
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback